روزنامه روسی: روسیه با قطعنامه جدید غرب علیه سوریه مخالفت می كند
نوشته شده توسط : swot

به گزارش ایرنا، روزنامه 'كامرسانت' روز یكشنبه نوشت: 'سرگئی لاوروف' وزیر امور خارجه روسیه علت عدم تمایل این كشور به حمایت از قطعنامه جدید پیشنهادی غرب در باره سوریه را عدم مطابقت مفاد آن با واقعیت های این كشور عنوان كرد.

در این گزارش خاطرنشان شده است: مسكو در وهله اول ماده ای در قطعنامه را كه در آن از حكومت سوریه خواسته شده است نیروهای نظامی خود را از شهرهای آشوب زده این كشور خارج كند، نمی پذیرد.

یك مقام وزارت امور خارجه روسیه كه مسوول امور سوریه می باشد، به كامرسانت گفت: ما تلاش كردیم كه به اطلاع سیاستمداران غربی برسانیم این خواسته آنها (خروج نیروهای نظامی سوریه از شهرهای آشوب زده این كشور) موجب افزایش خونریزی ها در سوریه می شود، اما آنها از توجه به این مساله خودداری كردند.

دیپلمات روس خاطرنشان كرد: در حال حاضر تلاش می كنند در سازمان ملل بین روسیه و چین از یك طرف و بقیه جدایی بیندازند.

وی افزود: هدف غرب توقف خشونت و حل مناقشه در سوریه نیست، بلكه آنها تغییر حكومت این كشور را هدف قرار داده اند و به همین سبب مسكو همچنان با مداخله خارجی در امور داخلی سوریه مخالفت می كند.

روزنامه روسی در پایان گزارش خود نوشت: لاوروف با این موضع كشورش از قاهره عازم نیویورك شد و قرار است در نشست ویژه شورای امنیت در باره مساله سوریه شركت كند.

روسیه و چین در ماه های اخیر دو قطعنامه پیشنهادی غرب علیه سوریه كه مسیر برای مداخله خارجی در این كشور را همواره می كرد، وتو كرده اند.

1592

اروپام/2242**518





:: برچسب‌ها: درختان , استرالیا , بهار ,
:: بازدید از این مطلب : 407
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 22 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: